Wednesday, October 9, 2013

Pesan Ummi : Jangan Main Langkah-Langkah :)

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Orang Yang Rajin^^
Siapa Yang Rajin Tu?
Andalah^^Yang Sedang Membaca Blog Saya Sekarang.
Tahniah!!!
Anda Seorang Yang Rajin Membaca :)

Entry kali nim...
Just my story^^

Bismillahirrahmanirrahim
Al-kisahnya....
Kebiasaan hujung minggu waktu petang nim pergi rumah kedua "rumah tok", actually petang weekend kali nim memang malas pulak rasanya nak pergi but memandangkan ummi yang ajak so okey jelah. Malas tu boleh ditolak ke tepi kan?pergi jauh..jauh..KEMALASAN!!!

Ambik kunci motor panaskan enjin Jom Kita Pergi Rumah Tok^^brum...brum...Alhamdulillah sampai, dekat je pun...Laju je ummi, turun motor terus meluru masuk. Ummi dah melangkah masuk terdengarlah ummi tanye my aunty M.Mah. "Ni barang sape yang banyak sangat nim?" Dari luar pintu rumah tok saya dah nampak apakah barang yang dimaksudkan ummi tu. Gabus barang hantaran orang rupanya yang dah digunakan dari cara longgokan tu.

...gambar sekadar hiasan...

"Yang time kak nikah dulu tu, nak bakar" jawab M.Mah yang busy buat apetah kat dapur tu. Baru je saya melangkah masuk terus je m.mah mengajukan soalan "ke along nak?ambiklah..." Haisy, m.mah nim saya pegang pun tidak just tengok dari jauh je tak pasal2 saya pulak yang kenenya..Hahahaa rasanya kalau soalan tu ditanya tengah minum air comfirm tersembur air yang hampir mengalir masuk ke anak tengkok...Well, dijawab dengan slamber soalan tu "erh mane boleh along...sebelum along m.dah dululah...in turn^^" Pantas je m.mah jawab "Mana tahu along nok kan" Lalalala...sembey face dipersembahkan...Yes, jawapanku disokong oleh ummi...SOKONGAN + PESANAN!!!

"Jangan nak main langkah-langkah yer, ikut giliran."
 Hahahaa sukanya ^_^ ummi sokong...Dalam fikiran kalau ikut giliran atas saya ada seorang aunty & 2 orang uncle lagi yang tak kawin..Hah, dah nampak tok yang sedang memasak & tokki yang sedang bersantai masing2 tersenyum :)) cuma tokki saudaraku yang dari KL "Ki Lim" je duk bertanya "apa yang langkah-langkah nim?sape yang nak langkah?"
Mungkin sebab tok & tokki tersenyum tambahan lagi dengar gelak ketawa ummi, m.mah dan saya menyebabkan ki Lim pun nak tahu jugak apa topik yang kami bualkan.

Hehehee...soalan ki Lim saya jawab dengan senyuman je^^...M.mah yang baru reda sukanya terus menyambung perbualan tadi "kalu ikut giliran tak kawin lagilah kak jadinya sebab jaki tu tak kawin lagi" Hahahaaaa...lagi sedaq ketawa kami, p.aki yang tengah solat kat atas tu tak taulah macam mana...^^

Me with my uncle and my aunty sebelah ummi memang macam nim wahi gurau sebab tu kalau ada masalah saya tak segan nak mengadu dekat dyeorang. Kalau ada story pun saya suka bercerita kat mereka. Not me only but all my siblings^^.

Okey...My Story dah TAMAT!

Nilah ceritanya, pesanan ummi tu disimpan kemas2. Saya tahu ummi saya nak lihat saya berjaya mengapai cita-cita dulu. Al-maklum anak sulung nim rapat dengan mak..hehee^^ habis angan-angan,impian,cita-cita & cerita saya kongsi dengan ummi...Antaranya minatku pada kereta sport & cool like Lamborghini^^...Ummi lebih tahu styloku..Sebab tu bila ada orang tanya pasal nikah2 ni saya jawab saya serah hal ni kat mak ayah. I know my father n my mother macam mane style mereka dan mereka lebih tahu apa yang patut saya lakukan pada usia sekarang kerana mereka lebih banyak melalui asam garam kehidupan...Ummi selalu pesan belajar bersungguh-sungguh jangan nak main-main je...Ok, set ummi!!!^^

THANK YOU ALLAH...
I LOVE MY FATHER, MOTHER, GRANDFATHER, GRANDMOTHER, YOUNGER BROTHER, YOUNGER SISTER, UNCLE, AUNTY & ALL MY COUSIN...
EASY WORD "I LOVE THEM MORE N MORE & THANK YOU ALLAH"

Perjalanan beribu langkah bermula dari langkah yang satu^^
Doakan saya orang yang rajin ye^^
Thank you...may Allah always bless us^^


No comments:

Post a Comment