Sunday, October 27, 2013

Selamat Pengantin Baru K.Aini


Today smiles all around
Both of you shining with faces so bright
These memories will always remain
Deep in your hearts brightening the darkest night
We always pray, your everyday
Will be blessed with joy
May all your dreams come true

Look now, Happiness is all around
Your love has brightened up the night sky
Your loved ones are gather here just to say
Oh congratulations!

Ya Allah, berkati pasangan ini.
Bahgia hidup berkasih sayang.
Rasulullah, indahnya sunnahmu.
Dunia terasa bagai di syurga

We always pray your everyday
Will be blessed with joy
That all your dreams come true

Look now, Happiness is all around
Your love has brightened up the night sky
Your loved ones are gather here just to say
Oh congratulations!

Mabrook Mabrook Mabrook
Congratulations to you

Look now, Happiness is all around
Your love has brightened up the night sky
Your loved ones are gather here just to say
Oh congratulations!

Mabrook Mabrook Mabrook
Congratulations to you

"Mabruk K.Aini" itulah ucapanku sewaktu bersalam dengannya "Terima kasih Deq" respon darinya...Alhamdulillah, K.Aini selamat diijab kabulkan semalam dalam jam 4.00 pm. K.Aini adalah seorang sahabat yang dikenali melalui laman fb dan kami semakin rapat melalui kakaknya K.Huda yang 1 batch denganku sewaktu di MDQ. Berkirim salam tu hobi kami. 

K.Aini dan zaujnya adalah pasangan muda tau^^ k.Aini 19 tahun zaujnya 20 tahun orang Perak. Zaujnya study dekat Mesir dan dyeorang akan terbang ke Mesir 15/11/2013 nim In Shaa Allah. Mudah-mudahan segala urusan k.Aini dan zaujnya berjalan seperti yang dirancang. Ilmu feqah seakan sudah lengkap dalam kepala zaujnya U.Nabil hehe beruntung k.Aini & perkenalan dyeorang melalui fb dan selamat dinikahkan semalam :) Indahkan hidup dalam syariat Islam?^^

Sewaktu perjalanan ke rumahnya bersama2 kengkawan dengan menggunakan 3 buah motor alhamdulillah kami diberi nikmat untuk merasai 1 pengalaman yang baru melalui 1 ujian yang dihadapi bersama2 "ber'enam". Saya ditaklifkan oleh kengkawan untuk jadi "kepala" dalam perjalanan kami ni. Melepasi simpang 3, saya cuba perlahankan tahap laju sebab tak nampak kelibat 1 buah motor lagi, lagipun hujan pandangan jadi tak berapa jelas. Motor yang 1 lagi dah maju ke hadapan. Hujan semakin libat kami terpaksa berteduh dahulu sambil menanti kelibat 1 buah lagi motor. Line celcom menjadi2 pulak, call punye call tak dapat. Macam2 andaian dilontarkan, maybe yeorang lalu jalan pintas dan pelbagai lagi. Hujan sedikit rede, baru nak mulakan perjalanan dapat 1 mesej tayar motor pecah!!!Respon sekilasku PECAH???Hairan...Tanpa berlengah patah balik kat dyeorang. Sorang sahabatku, dah mengalir bahnya...HAHA^^ sensetif betul dia nim..Tilik keadaan tayar tu, haisy bukan pecah nim bocor rasanya komenku..HiHi agak2 je bukan fasih sangat bab motor nim. Tanpa berlengah terus utarakan cadangan ke bengkel motor. Bincang + atur strategi dengan kengkawan dan terus bertindak sebab tak nak sampai lewat kat rumah k.Aini & k.Huda. Segan pergi lewat2. Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar rupa2nya bukan pecah bukan bocor just tercabut kepala angin ape ntah kata "pomen" tu. Tak dikenakan bayaran pun alhamdulillah^^.
Akhirnya, tengok gambar di atas kami selamat sampai destinasi dalam jam 4.00pm time tu tengah angkat nikah^^. 

Bukankah setiap ujian berbalut hikmah? Jangan mengeluh....ilmu kita sangat terbatas...Hikmah motor buat hal tu kami sempat bergambar dengan k.Aini & zaujnya kalau kami sampai awal mungkin dapat bergambar dengan k.Aini je HIHI..

"Perempuan-perempuan yang keji untuk lelaki-lelaki yang keji dan lelaki-lelaki yang yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji, sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan & rezeki yang mulia" An-Nur 26

Wassalam....


No comments:

Post a Comment